sobota 2. května 2015

Kuřecí nugetky zdravěji s opečenými brambory

Kuřecí nugety - asi všichni je milujeme! Tento pojem nemusí být ale nutně spojený s nezdravou stravou či fastfoody. Všechno jde udělat ve zdravější variantě a já vám dnes přináším recept právě na tuhle mňamku.

Základ spočívá v tom, že na obalení masa nepoužijeme klasický trojobal, ale kukuřičné lupínky a nesmažíme nugetky na oleji na pánvi (už vůbec ne ve friťáku :D), ale pečeme je v troubě.
Bohužel, nemám lepší fotku. Nevařila jsem to u sebe doma a měla jsem k dispozici jen mobil a né moc dobré osvětlení :D
Budeme potřebovat:
• kuřecí maso
• kukuřičné lupínky (cornflakes)
• bílý jogurt
• koření dle chuti
• brambory

Kuřecí maso si pokrájíme na středně velké kousky (prostě ve velikosti nuget). Připravíme si do misky bílý jogurt, který ochutíme různým kořením, podle toho jaké máte rádi. Já dala např. pepř, sladkou papriku a nějakou grilovací směs. Poté kousky masa v této směsi naložíme a necháme nejlépe tak hodinu odležet v lednici. Klidně můžete déle, třeba i přes noc. Mezitím si připravíme kukuřičné lupínky, které válečkem na lince rozdrtíme. Dáme je do polévkového talíře a poté připravené maso naložené v jogurtu budeme v této "strouhance z lupínků" postupně obalovat.

Ještě mezitím, než začneme obalovat maso, si připravíme brambory. Omyjeme je, oloupeme (nebo můžeme péct i ve slupce) a pokrájíme buď na kousky, nebo můžeme i na kolečka.

Když máme obalené maso a pokrájené brambory, vše budeme klást na plech s pečícím papírem. Brambory poté ještě posypeme kořením (já použila Americké brambory). Doporučuji pod nugetkami nepatrně potřít papír olivovým olejem. Já to neudělala a docela se mi k papíru přichytávaly. A vše dáme péct do trouby, celkově asi tak 30 min (záleží na troubě, hlídáme!). Nugetky jsem asi v půlce pečení otáčela a brambory jsem tak nějak promíchala, aby se také trochu otočily.

Na talíři pak zdobíme zeleninou a k nugetkám se skvěle hodí nějaký ten dresing. Já si udělala dip z jogurtu, česneku a koření - opět zdravější verze, těm kupovaným dresingům moc nefandím! :D

6 komentářů:

  1. Hmm, to vypadá dost dobře! :) Nugetky já ráda, celkově kuřecí masíčko, a v kombinaci s cornflakes a jogurtem, no vůbec to nezní špatně! :) Díky za super tip, to si určitě ukuchtím! :)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc super :) já většinou dělám ovesné vločky a vlašské pomleté oříšky :) a k tomu rádoby zdravý těstovinový salát s jogurtem a celozrnnýma těstovinama s koření tzatziky :) Vždycky se to dá nějak vymyslet :)))

    OdpovědětVymazat
  3. Jídlo, které je hitem instagramu! :D asi si ho taky budu muset konečně udělat! Jen už nemám kukuřičný lupínky. Kdybych je totiž koupila, snědla bych celý ten 500 g pytel na posezení :/ :D Já je totiž miluju, ale spotřebu se snažím omezit! :D
    the-biggestfear.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to krásně, snad ještě líp než z nějakékého fast foodu, je to hlavně o tom pocitu, člověk si dá, ale přitom to není plné tuku a soli :) Určitě vyzkouším, děkuju za tip!! Jinak máš krásný blog, sleduji :)
    tribanany.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem kdysi vařila a je to moc dobré :) Jen u nás díky bráchovi kukuřičné lupínky nikdy dlouho nevydrží tak jsem ještě neměla příležitost zopakovat :D

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji :) snad ano..:)
    the-biggestfear.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat