neděle 1. března 2015

Mexická směs s bramboráčky

Hezký nedělní večer.

Po delší době přicházím zase s nějakým receptem. Včera jsem dělala k obědu velkou dobrotu a nazvala jsem to jednoduše Mexickou směsí :D Je to takové lehce pikantnější jídlo a jako přílohu jsem udělala bramboráčky.

Na směs budeme potřebovat:
• kuřecí maso
• červené fazole (na jednu porci jsem využila ani ne půlku plechovky)
• cibule, česnek
• červená a žlutá paprika
• rajčata
• kukuřice
• rajčatové pyré (nebo krájená rajčata v konzervě)
• koření (pepř, sůl, sladká paprika, pokud vám nevadí pálivější jídlo přidejte trochu chilli)

Na bramboráčky:
• brambory (já měla ze dvou větších brambor 8 malých bramboráčků)
• mléko
• mouka (použila jsem trochu celozrnné protože jsem chtěla zdravější variantu :D)
• česnek
• vejce
• majoránka, drcený kmín, pepř, sůl

Postup:
Směs - cibuli nakrájíme najemno a zpěníme na pánvi na troše olivového oleje. Kuřecí maso si nakrájíme na kousky a poté přidáme na pánev k cibuli a osmahneme. Potom přidáme pokrájené papriky a rajčata a zalijeme trochou rajčatového pyré (či rajčaty z konzervy - to je možná i lepší, protože je tak směs taková hustší). Ochutíme kořením. Chvíli dusíme pod pokličkou. Pak přidáme fazole, které si předtím zcedíme a propláchneme a dále přidáme také kukuřici. Pokud by byla omáčka moc řídká, zahustíme ji trochou mouky a chvíli povaříme.

Bramboráčky - brambory oloupeme, nastrouháme na jemném struhadle. Vodu vzniklou při strouhání slijeme a brambory vymačkáme. Zalijeme je teplým mlékem, přidáme vejce, mouku, rozdrcený česnek, majoránku, kmín, pepř a sůl. Na trošce rozehřátého másla je na pánvi či v lepším případě na lívanečníku opečeme dozlatova a dokřupava z obou stran.
Dobrou chuť!

7 komentářů:

  1. Mňam :33 to vypadá úžasně:)) a hlavně mě zaujaly ty bramboráčky! V létě jsem si něco podobného dělala z cukety a to chutnalo skvěle.
    Já nevím v čem je chyba, ale já prostě ty rajčata z konzervy neumím dobře dochutit :( :D musela bych tam dát tak 1/2 lžičky soli a pepře, aby mi to chutnalo:/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ještě tam dávám tak lžičku a půl cukru.. nevíš ty ten poměr? ale zkusím tam přidat tu papriku nebo chilli ;)
      the-biggestfear.blogspot.cz

      Vymazat
  2. já právě bych chtěla snídat i něco jiného než vločky, ale copak je to možný, když z nich jde udělat všechno?:/ :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá víc než dobře. Ta rajčatová zeleninová směs musí být výborná v kombinaci s těmi bramboráčky :))

    http://because-i-love-food-and-fitness.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Mám hrozně ráda všechny zeleninové směsi...no a co si budeme povídat - i bramboráčky :D Tohle vypadá úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přesně tak!:D taky jsem šetřivá, ale jak jde o jídlo, tak to prostě chci!!:D
    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Dělám něco podobného, akorát bez masa :)

    <a href="http://ruzovartenka.eu/„>Nela z blogu Růžová rtěnka</a>

    OdpovědětVymazat