neděle 8. února 2015

Avokádo-banánový krém + recept na mugcake

Krásné odpoledne!

Už i já jsem objevila kouzlo avokáda :D Vyzkoušela jsem konečně avokádovo-banánový krém (či puding, nutelu - sama nevím jak to přesně nazvat :D). A je to opravdu skvělé a především na snídaně má dobré využití.
Budeme potřebovat:
• avokádo
• zralejší banán
• pravé kakao / karob
• sladidlo (já přidala datlový sirup, můžete ale dát např. třinový cukr apod)
• trocha mléka

Avokádo si oloupeme a pokrájíme na malé kousky, to samé s banánem. Já banán ani nedala celý, spíš tak 3/4. Vše dáme do mísy a přidáme trošičku mléka, pravé tmavé kakao (já dala napůl kakao a napůl karob) a sladilo. Vezmeme mixér a vše rozmixujeme, dokud nevznikne jakýsi krém.

A využití? Na lívance, mugcake, klidně i do ovesné kaše, či na ovesnou placku....nebo jen tak jako svačinku. Já ho využila hned několikrát a opravdu jsem si na všem pochutnala.

1. Mugcake s avokádovo-banánovým krémem
První využití bylo na skvělý mugcake, využila jsem hned i zbytek banánu a ozdobila lesním ovocem. Už se mi tu na blogu sešlo několik dotazů, jak dělám mugcake, tak přidávám recept i na tuhle dobrotu:
RECEPT - Mugcake: Do mísy smícháme ovesné vločky (dávám prostě od oka), 1 vejce, trošičku kypřícího prášku, sladidlo dle vašeho uvážení (např. třinový cukr, sirup apod.), trochu mléka (klidně napůl s vodou), můžeme přidat i banán (zkoušela jsem s ním i bez, obojí je dobré, ale s banánem je to prostě takové chutnější), dále můžeme přidat karob. Vše v míse rozmixuji mixérem až vznikne taková hustá kaše. Přelijeme do bílého hrnečku či misky a dáme tak na 3-4 minuty do mikrovlnky. Je dobré to hlídat, protože to dost nabyde.


2. Lívance s avokádovo-banánovým krémem
I na lívance se skvěle tento krém hodí. Zde jsem udělala lívance ze špaldové mouky a ovesných vloček, ozdobila kiwi a mraženým lesním ovocem.

3. Ovesná kaše zdobená avokádo-banánovým krémem a ovocem
Krém můžete klidně "kdynout" i na ovesnou kaši, či třeba tvaroh nebo do jogurtu. Zkrátka mě osobně, chutnal na všem skvěle! :)

10 komentářů:

  1. Všechny 3 varianty jsou parádní! Výborné kombinace :3

    OdpovědětVymazat
  2. super, že můžu sledovat tvůj blog! :) puding z avokáda a banánu je nejlepší :3 zítra si ho budu dělat!

    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  3. na mugcake se chystám už asi týden, ale ještě mi to stále nevyšlo :D
    a před týdnem se mi do rukou poprvé dostalo avokádo a nevěděla jsem, co s ním, tak jsem ho snědla samotné, škoda:D

    OdpovědětVymazat
  4. děkuju :) je to rychlovka! a navíc ted doma máme asi tak 4,5 kg balení:DD (500 g jsem určo už snědla)

    OdpovědětVymazat
  5. Mé oči stále nemůžou uvěřit v dokonalost chuti avokáda nasladko! Asi to budu muset fakt zkusit! :D

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  6. To musím taky někdy vyzkoušet :) Škoda že jsem si poslední kus avokáda už snědla :D A mugcake jsem už zkoušela a je to dobrota :)

    OdpovědětVymazat
  7. ten avokádový krém si všichni tak chválí, měla bych ho taky vyzkoušet, zrovna mám doma dvě avokáda, tak vím, na co je použiju :)) a mugcake je klasika :)):3 (fotky zase vypadají naprosto parádně)

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. ahoj, chcela by som sa spýtať ako dlho ten krém vydrží? :) a kde ho mám skladovať? :)

    OdpovědětVymazat
  9. Trochu kalorická bomba :)
    https://www.calorie-charts.info/avocado

    OdpovědětVymazat